11. DIY Lumisadepurkki

joulukuuta 11, 2016


Muistatteko kuinka yhteen aikaan jokaisesta kodista löytyi lumisadepallo? Kun palloa ravistaa alkaa hiutaleet leijailla hiljalleen alas. Näin jouluostoksilla tuollaisia palloja ja mietin heti voisiko sellaisen tehdä itse. Neiti Google löysi onneksi helpon ohjeen. Löydät sen täältä, klik. Minun hiutaleet tuppaa, jostain syystä jäädä tuonne ylös. Näyttää kuin enkelin päällä olisi pilvi. Kimalteet leijaillee alas kuten kuulukin. Löysin purkkiin ihanan enkelin. Sopii meidän jouluun. Sopii tähän päivään, jona vietettäisiin vaarini syntymäpäivää. Ensimmäinen kerta kun juhlien sijaan joudumme hiljentymään haudalla.


Tässä vaiheessa kalenteria ja joulukuuta ajattelin jo myöntää teille, etten minä oikeastaan ole jouluihminen. Päinvastoin, olen aina ollut enemmänkin jouluvihaaja. Ei löydy montaakaan kaunista joulumuistoa. Lähinnä ahdistusta ja kiukuttelua. Vuosia olen toivonut ettei koko joulua tulisi. Tänä vuonna kun vaari on poissa meinaa joulu aiheuttaa minulle entistä kamalamman olotilan. Pyrkii syvälle haudatut tunteet pintaan. Ei ole mikään niin kuin ennen. Luulin, että olisi. Nyt kaikki on vain sekaisin. Kukin jahkaa tahollaan. Minä vaihdoin suuntaa. Aloitin tekemällä tämän joulukalenterin. Nyt järjestän ensimmäistä kertaa oman joulun. Omassa kodissani. Lakkaan juoksemasta muiden joulupöydässä. Ehkä opin vielä tykkäämään joulusta. Rakastan minä jo lahjoja. Olen laittanutkin joulua. Hössöttänyt ja sisustanut. Ostin jopa kuusen! Minulla on oikeastaan ollut kivaa. Todella kivaa ja hauskaa! Olisin varmasti väittänyt valehtelijaksi, jos joku olisi ihan vaikka vuosi takaperin sanonut minun järjestävän joulua. Hämmästelyistä päätellen niin monet muutkin. Iskä jopa kysyi olenko mahdollisesti mielenvikainen kun lähdin jouluverho ostoksille? :D Hämmästyttävää, että sielua repivien muutosten myötä joulu vihaajaa leppyy joululle. Nyt minun joulu taitaa olla jo loppujen lopuksi jouluisampi kuin monen oikean jouluihmisen. Onhan oman näköistä joulua kuitenkin helpompi rakastaa <3




Huomenna saattekin nähdä, millaisia kuusen koristeita olen tehnyt. Kaunista sunnuntaita!

You Might Also Like

7 kommenttia

  1. Suloista sunnuntaita Sinullekin! Olemme molemmat tänään enkelilinjalla. <3

    VastaaPoista
  2. Oi, rakastan näitä lumisadepurkkeja!!! Mukava kuulla, että jouluvihasi on laantumassa ja opit nauttimaan siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minustakin! Tajusin vihdoinkin sen oleellisimman, pitää tehdä asioista ihan itse mieleisiä, jotta niistä voi nauttia :)

      Poista
  3. Mulla on ollut samanlaista suhtautumista jouluun. Nauroin kavereille jotka innoissaan laittoivat jouluvaloja, lähettivät kortteja ja hössöttivät. Nykyisessä elämässäni löysin joulun, ja nimenomaan sen oman joulun. Muutama joulu mökillä ilman mitään hössöttämistä mistään, ja pystyn jo myöntämään, että saatan itsekkin jo nauttia joulusta. Ei se mielestäni väärin ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava, että sinäkin olet löytänyt mieleisesi joulun. Ei ollenkaan väärin, päinvastoin. Onhan huomattavasti helpompi elää joka vuosi tulevan joulun kanssa kun ei tarvitse syyskuusta asti ahdistua sen lähestymistä :)

      Poista
  4. Mulla on ollut samanlaista suhtautumista jouluun. Nauroin kavereille jotka innoissaan laittoivat jouluvaloja, lähettivät kortteja ja hössöttivät. Nykyisessä elämässäni löysin joulun, ja nimenomaan sen oman joulun. Muutama joulu mökillä ilman mitään hössöttämistä mistään, ja pystyn jo myöntämään, että saatan itsekkin jo nauttia joulusta. Ei se mielestäni väärin ole.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!