Pakkolomalla ompelusta

huhtikuuta 08, 2016

Saumuri huollossa ja minä olen täten pakkolomalla. Osa ajasta on mennyt ihan vain haahuillessa ja miettiessä mitä voisin tehdä. Minulla oli selkeät ompelu suunnitelmat tälle viikolle. Nyt tuntuu kauhean vaikealta tarttua mihinkään hommaan kunnolla. Kun suunnitelmat ja arki menee sekaisin, ei meinaa näköjään oikein ajatus kulkea. Viikko tässä on hujahtanut. Ensin yritin itse korjata, mutta maanantaina oli lähetettävä kone huoltoon monen päivän taisteluiden jälkeen. Ehkä se kohta palautuu matkalta. Leikittelen jo ajatuksella kuinka fiiliksissä olen hakiessani saumuria Matkahuollosta. Kuinka onnellinen ja iloinen olen saadessani tuon työkaverin takaisin kotiin. 



Onneksi tämä tunika löytyi kuvakansiosta odottamassa blogiin pääsyä. Kerrankin jotain hyötyä minun huonosta muistista. Ei jäänyt blogi päivittämättä vaikka ompelemaan ei pääsekään.  Vesisateiden myötä lumetkin on jo varmasti sulanut kuvauspaikalta. Ei taida olla ihan vain viikkoa tai kahta tämän kuvaamisesta. 



Tunikan kaavasta tuli ehdottomasti minun suosikkini. Hauska ja erilainen! Kiitokset kaavasta kuuluu Ideoi blogin Piialle. Hän hullaannutti vuoden vaihteessa tällä kaava löydöllä koko ompelu yhteisön. Kerrassaan upeita tunikoita ja mekkoja on näkynyt koko alku vuoden useissa eri blogeissa. Ei voi siis ainakaan sanoa, että kulkisin aikani edellä. Kaikki muut ovat tällaisen jo aikoja sitten ommellut. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Koot.fi oman tuotannon melko ohut Korento trikoo on juuri sopiva kangas tähän tunikaan. Pääsi sekin syksyllä hamstrattu kangaspala vaatteeksi kun löytyi oikea malli.




Rentoa viikonloppua!

You Might Also Like

15 kommenttia

  1. Ihana tunika! Todella kauniisti sopii sinulle ❤. Pakkolomat ovat kurjia, minäkin olen joutunut olemaan ilman ompelua olkapään takia ja kyllä alkoi ahdistaa. Onneksi eilen pääsin pitkästä aikaa koneen ääreen :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Todella ahdistaa, eikä oikein tiedä mitä tekisi kun haluaisi ommella vaan. Toivottavasti ei tule uudestaan kipeäksi ja pystyt jatkamaan ompelua!

      Poista
  2. Niin ihana kangas tunikassasi. Tämä on hauska kaava. Epäilen vain, ettei passaa minulle, lyhyelle ja paksulle. Hyvännäköinen sinulla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minäkin epäilin olevani liian paksu tähän malliin :)

      Poista
    2. Et ole. Näyttää sinulla oikein hyvälle. :)

      Poista
  3. Kiva kuosi ja malli tunikassa! Pakkoloma on kyllä harmillinen, mutta onneksi se on "työntekijästäsi" johtuvaa.. Minulla menee selkä ajoittain niin huonoon kuntoon että pakkolomaa tulee joskus sen vuoksi. Silloin kyllä harmittaa ,kun ei sitä aikaa muutenkaan ole niin paljon kuin haluaisi..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Itse olen onneksi saanut selän pidettyä melko kunnossa joka päiväisellä venyttelyllä. Vaikka minä voin ommella yleensä kaiket päivät ei silti tunnu olevan aikaa tarpeeksi :) Usein olen ihmetellyt, miten äidit voi keritä ompelemaan ollenkaan!

      Poista
  4. Kiva tunika! Harmi huoltoa, varmaan kiva tunne taas istua koneen ääreen kun saat sen takaisin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On varmasti, kyllä minä niin konetta jo kotiin odotan :)

      Poista
  5. Täällä yks jolla mekko tuolla mallilla vielä ompelematta (: kangas jo onneksi hankittuna.

    Ihana mekko sinulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Luulin jo olevani viimeinen kokeilija, herään aina tosi myöhään näihin uusiin villityksiin :D

      Poista
  6. Muistutitpa minua siitä, että pitäisikin viedä oma saumuri kiireesti huoltoon! Se on päässyt unohtumaan, kun olen melkeinpä ompelukoneella pärjännyt viime aikoina. Minullakin on tuo malli vielä kokeilematta :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Minä osallistun haasteeseen pelkällä ompelukoneella ja peittarilla, tuntui kamalan hitaalta touhulta. En ymmärrä miten joskus pärjäsin pelkällä ompelukoneella :) Ihailtavaa, sinä pärjäät!

      Poista
  7. Kaunis tunika! Toivottavasti työkaverisi kotiutuu pian:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivottavasti, mieluiten jo tällä viikolla :)

      Poista

Kiitos kommentista!