Ompelun iloa

huhtikuuta 22, 2016

Ajattelin esitellä teille minun aikaisemmin ompelemani messu tunikan. Ai mitkä messut, kaikki kevään messuthan on jo vietetty. Kyllä, olen tästä valitettavan tietoinen. Meidän oli tarkoitus lähteä tyttöjen kanssa viime viikonloppuna Helsingin messuille, viettämään kevään kivointa viikonloppua.  Ei menty uusissa eikä vanhoissa vaatteissa. Jäätiin kotiin minuun selkäni takia, itkemään menetettyjen messujen perään. Noh ei sentään. Minä lohdutin itseäni verkkokauppojen valikoimalla. Tilasin messuille säästetyillä varoilla kankaan jos toisenkin. Kyllä minä niin kankaita rakastan, että väkisinkin alkaa mutru suu kääntymään hymyyn kun odottaa paketteja saapuvaksi. Oikein kauniita ja pehmeitä kankaita olenkin viikon postista kotiin kantanut.




Tunika on tehty samalla mallilla kuin tämä aiempi tunikani, klik. Kaavakuvan tunikaan löydät Ideoi blogista, klik. Edelleen en voi kuin kiittää Piia tästä kaava ideasta. Minä olen kyllä erityisen myyty tälle tunika mallille. Ehkä vielä kesäksi yhden tällaisen hihattoman tarvitsisi. Tämän kangas on kuten edellisenkin Koot.fi trikoota, mutta ostettu kylläkin Facebookin Kangashamstereista.


Saumuri kotiutui tiistaina. Voi, että sitä iloa ja onnea kun pääsin hakemaan pakettia Siwasta. Vihdoinkin pääsisin takaisin normaaleihin arjen touhuihin. Ja vielä mitä. Todellisuus iski melko karusti selkääni kun kannoin laatikkoa kolmanteen kerrokseen. Se oli kuulkaa melko tiukasti jumissa tuo ompelun intoni tuolla selän puolella. Oikein kovasti tunsin kun se yritti pyrkiä pois. Kyllä niin veti naaman irvistykseen, että ei jäänyt muillekaan epäselväksi kun yritin vapauttaa tätä kauan odotettua ompelun intoa. Minä olin hieman etukäteen tuumaillut, että kyllä se sieltä vapautuu kun saumuri kotiutuu. Kun muutaman tunnin ompelun jälkeen sai kieriä kivuissaan, meinasi epätoivo hiipiä. Tänä aamuna se kuitenkin yllätti. Ensimmäinen yö ilman kipulääkkeitä ja ahkeraa venyttelyä toista viikkoa takana eikä tunnu enää yhtään niin pahalta. Olen edelleen hengissä, ompelun into on pikku hiljaa vapautettu ja ai, että kuinka minä olen iloinen!


Oikein innokasta ja iloista viikonloppua!

You Might Also Like

10 kommenttia

  1. Ihana tunika. Kivan näköinen kuosi. Selkävaivat on kyllä viheliäisiä, ei juuri tee mieli ompelukoneella istuskella.. Toivottavasti sinun selkäsi pysyy nyt kunnossa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on kyllä pirullista kun lamaannuttaa oikeastaan täysin. Toivottavasti sinunkin selkä sallii ommella!

      Poista
  2. Vitsit kun tykkään noista pitsiliinakankaista, jokin niissä vetoaa. Tosi kiva tunika! Ja noi kumpparit... :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tunika ja saappaat on kuin tehty toisiaan varten :D Pitäisi opetella virkkaamaan niin saisi tehtyä niitä pitsiliinoja vaatteisiin, ne vasta näyttäisi kivalta :)

      Poista
  3. Ihana tunika ja onpas sinun selkäsi ollut ikävä! Toivottavasti selkäkivut helpottavat ja pääset nauttimaan ompelusta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kyllä minä nyt olen päässyt, monen viikon edestä olen ommellut viime päivinä <3

      Poista
  4. Ihanaisen ihana tunika :)! Onneksi sait selkäsi jo parempaan kuntoon, toivottavasti saatkin olla ilman selkäkipuja jatkossa <3!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Toivottavasti, jatkan ahkeraa venyttelyä :)

      Poista
  5. Upea tunika! Kangaskin niin hurjan nättiä! Ompelun täytteistä viikkoa sinne:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kangas sopii tähän malliin jotenkin tosi hyvin, ensin en millään meinannut nähdä kangasta vaatteena ollenkaan :) Mukavaa viikkoa sinnekin!

      Poista

Kiitos kommentista!