Erilainen vinovetoketjuhuppari

huhtikuuta 02, 2016

On se jännä tuo ihmisen muisti. Toiset asiat se muistaa tosta noin vaan, mutta ne toiset asiat lähtee sieltä sen siliän tien. Tällä kertaa sain ratkojan kanssa yhteistyössä nämä muistini aukot paikattua. Olen aika varma, että jos olisin toiminut heti enkä puolen vuoden päästä, ei tuttavuutta ratkojan kanssa olisi tarvinnut tehdä. Kun yritän tehdä tällaista hupparia seuraavan kerran aivan varmasti taas saan kaivaa ratkojan esille. Mistä minä sen jo etukäteen tiedän? Noh siitä kun tämän ompelusta on vasta viikko aikaa enkä minä todella enää muista, miksi minun piti se ratkoa! Sitä minä vain mietin, että millähän perusteella se muisti valitsee jättääkö muistamatta vai muistaa. Tästähän tuli meinaan lopulta ihan kivan näköinen huppari. Hieman liian tiukka makkarankuori kun en hölmö huomioinut kankaan paksuutta, mutta tämä olisi ollut helposti korjattavissa. Olisin voinut tehdä joskus vaikka toisenkin tällaisen, mutta nyt muistan vain sen ratkojan kanssa vietetyn ajan. 




Ehkä minä joskus vielä innostun kokeilemaan uudestaan tällaista hupparia. Syksyllä innostus lähti muiden vinovetoketjuhuppareista. Monessa ryhmässä ja blogissa näkyi erilaisia variaatioita. Kaikilla vetoketju oli alas asti. Minä hieman epäilin, etten tule käyttäneeksi sellaista hupparia. Näin yksityiskohtana vinovetoketju toimii minusta paremmin. Eihän sillä mitään käyttötarkoitusta ole, mutta mitäs se haittaa. Pääasia, että näyttää kivalta.


Harjattu Nuoska joustocollege on Käpyseltä. Olen tehnyt samasta kankaasta aiemminkin hupparin. Löydät sen täältä, klik. Tuolloin haaveilin itselleni jumpsuittia tästä kankaasta. Jostain syystä ostin vielä toisellakin kerralla kangasta liian vähän siihen tarkoitukseen.



Toimiiko sinun muisti? Vai onko minun muistini tavoin huomattavissa pienoisia puutteita?
Mukavaa viikonloppua!

You Might Also Like

12 kommenttia

  1. Kyllä ihmisen muisti on vaan metka.. Joskus unohtuu tärkeitäkin asioita ja ne ,jotka ehkä haluaisikin unohtaa, eivät unohdu millään.. Kivalta näyttää sinun vinovetskarisi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nimenomaan, se voisi antaa hieman valinnan vapautta mitä haluaa muistaa :)

      Poista
  2. Veikeän mukavasti olet tuon vetskarin asetellut. Tykkään!
    Hyvin passaa Nuoska tämän malliseen vaatteeseen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olipas kivasti sanottu, veikeän mukavasti :D

      Poista
  3. Olet kyllä mestari ompelemaan noita huppareita! Vinovetskari on kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ahkera harjoitus voi joskus tehdä mestarin :) Sinä olet todella mestari tilkkutöissä!

      Poista
  4. Kiva vetskari! Mä oon niin kade kaikille, jotka saa vetskan kauniisti paikalleen. Mulla ne aina kupruaa ja venyy ja vetää ja vanuu... Pitäisi ehdottomasti opetella. Kaunis huppari :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! En ole oikeastaan ikinä saanut vetoketjua kunnolla kuprumaan. Tätäkin kyllä katselin sillä silmällä, että tuossa ja tuossa on ainakin parannettavaa.. Taidetaan olla itse pahimpia kriitikkoja omia töitämme kohtaan :D

      Poista
  5. Tosi nätti huppari, vinovetskari on hauska yksityiskohta! Mulla ei muisti toimi ollenkaan, kaikki pitää ylös kirjoittaa ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Eihän sillä mitään virkaa tässä ole, mutta pääasia, että näyttää kivalta :D

      Poista
  6. Hyvälle näyttää! Vinovetskari on todella kiva yksityiskohta. Minulla ei tahdo tuo muisti myöskään pelata:D Ilman kalenteria ja muistilappuja en tulisi toimeen..tai no, sitten kun muistaisi katsoa sitä kalenteria ja mihin sen muistilapun laitoin..:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Onneksi joku on keksinyt muistilaput! Ei tulisi mitään ilman, mutta minä kyllä usein hukkaan niitä laukun pohjalle ym. :D

      Poista

Kiitos kommentista!