Prinsessalle huppari

maaliskuuta 27, 2016

Bongasin Pinterestissä aivan mahtavan prinsessa hupparin. Iski heti sellainen pakko toteuttaa fiilis. Tiedättekö tunteen? En vain aluksi yhtään tiennyt kenelle hupparin tekisin. Omassa käytössä se menisi jo hieman liian överiksi. Onneksi muistin yhden perhetutun pienen prinsessa tyttären. Hän on varmasti ainut prinsessa jonka minä tunnen. Äitinsä mielestä prinsessa kausi saisi jo väistyä, mutta minä olin vain tyytyväinen löydettyäni lahjalle saajan. Ensimmäisessä versiossa kangas on todella paksua eikä oikein jousta. Jostain syystä todella hankalaa ommeltavaa, laittoi kaikin tavoin hanttiin. Minua jäi myös hirvittämään josko hupparista tulee sittenkin liian pieni. En ollut ompelu jälkeenkään aivan tyytyväinen, joten päätin tehdä toisen version. Sellaisen mitä kehtaa katsella lähietäisyydeltä sisäpuoleltakin. Tiedän, olen mahdottoman laiska purkaja. Ennemmin aloitan kokonaan alusta saavuttaakseni täydellisen lopputuloksen kun puran kerta toisensa jälkeen uudestaan ja uudestaan. Toisella kerralla ompelu oli huomattavasti helpompaa kun tiesi mitä oli tekemässä. Ohuempi kangaskin oli paljon miellyttävämpää ommella. Annanhan minä prinsessalle myös ensimmäisen harjoitus kappaleen. Mitä minä sitä kaappiin jätän muistoksi virheistä. Lapsi tuskin välittää nurjan puolen epäkohdista. Hyvin konkreettisesti sain taas huomata, että vain harjoitus voi tehdä mestarin.



Nostan kyllä hattua kaikille äiti ihmisille jotka kuvaavat lasten vaatteita ilman sovitusta. Olen nähnyt, näin on mahdollista saada oikein hienojakin kuvia. Miten, sitä en tiedä. Minun yritykseni näyttäisi olevan ryppy siellä, ryppy täällä eikä vaate pääse ollenkaan oikeuksiinsa. Onneksi hamsterin kätköistä löytyi edes pahvia ja sain askarreltua jonkin näköisen henkarin. On tuo parempi kuin pelkkä tasokuva. Kokeilin. Yksi tärkeimmistä vinkeistä kyllä minkä olen joskus lukenut blogin pitäjille on kuviin panostaminen. Jos vaate ei istu kunnolla henkariin jätä ennemmin kuvaamatta. Totta, mutta olihan minun esiteltävä nämä teillekin. Kokeilin ensimmäiselle versiolle mitenkä hupparin käy pesussa. Kuten varmasti huomasitte, tyllit meni ruttuun. Laitoin mekon vahingossa 60°C pesuun. Ihme, että tyllit edes kesti ehjänä pesua.






Aurinkoisia pääsiäispäiviä!

You Might Also Like

20 kommenttia

  1. Aivan ihana! Ei ehkä ihan mun tyyliä, mutta meillä asuu yksi pieni prinsessa, joka varmasti tykkäisi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ehkä tämä aikusellakin menisi naamiaisissa, mutta sopii varmasti paremmin pienille prinsessoille :)

      Poista
  2. Ihana. Meiltä löytyisi kyllä yksi joka olisi tuollaisesta onnellinen.

    VastaaPoista
  3. Oi kun ihana! :) Pieni prinsessa on varmasti onnessaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivottavasti, vielä en ole päässyt lahjaa antamaan :)

      Poista
  4. Hauska idea. Varmaan lahjan saaja on ihan pähkinöinä. Ja saman olen huomannut, että tosi vaikea kuvata vaatteita henkarilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Aina kun sain yhdestä kohdasta vaatteen aseteltua henkariin hieman kauniimmin, niin toinen kohta meni jo huonosti :)

      Poista
  5. Siis aivan ihastuttava huppari! Tyttäreni ei mielellään pitäisi neuletakkeja saatikka huppareita, mutta olen täysin varma siitä, että tällaisesta prinsessa -hupparista olisi haltioissaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sinun pitää siis ehdottomasti tehdä hänelle tällainen :)

      Poista
  6. Ei ihmekään, että halusit toteuttaa tämän! Tuli todella ihastuttava huppari, ihan varmasti on pienen prinsessan mieleen ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Harvemmin tulee vastaan ompelua, mistä tulee ihan näin vahva "pakko kokeilla fiilis" :)

      Poista
  7. Oi miten suloinen! Hieno toteutus myös. Kahden noin erilaisen materiaalin yhdistäminen ei ole ihan simppeliä välttämättä. Uskoisin, että lahjan saaja on vähintäänkin tyytyväinen.

    Oon ihan täpinöissäni itsekin näistä prinsessavaatteista, kun meille syntyi kahden pojan jälkeen tyttö. Tylliä ja pinkkiä sen olla pitää! Kiitos siis inspiraatiosta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihmeen kivuttomasti sain materiaalit yhdistettyä. Paksumman hupparin kanssa ongelmia aiheutti eniten napinlävet ja saumankohdat. Mukavaa, että huppari inspiroi. Kiitos vierailusta Sinikka ja ompelua iloa! :)

      Poista
  8. Aivan ihana huppari! Varmasti pienen prinsessan mieleen. Ja minun to do-listani sen kun kasvaa... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on kummallinen lista, kasvaa kauhean nopeasti, muttei millään meinaa lyhentyä :D

      Poista
  9. Meidän pienin neiti olisi tästä ihan haltioissaan! Kova pinkkikausi nyt menossa meinaan :). Kaunis huppari, varmasti saajan mieleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei muuta kuin aloitat vielä yhden työn sinne keskeneräisten joukkoon ;)

      Poista
  10. Ihana!! Tää olis meilläkin huippusuosittu juttu.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!