Villavaatetta vilukissalle

tammikuuta 29, 2016

Vaarini sanoja lainatakseni: "Ihmisen tyhmyys on mittaamaton". Kyllä, minä niin voin tämän allekirjoittaa pukeutumiseen liittyen. Kuten jo monet teistä tietävät, minä en ollut varautunut jo (onneksi) menneisiin paukku pakkasiin. Takin lisäksi minulta puuttui lämpimät sisävaatteet. Olinhan minä niitä merinovilloja ihaillut. Jo syksyllä kun ensimmäiset saapui kauppoihin. Oli hinta liian korkea, ajattelin. Se on niin pieni hetki kun niille on tarvetta. Menevät vielä pesussa pilalle. Onhan ne vielä kapeampiakin täysleveydeltä, kuin useimmat muut ostamani kankaat. Voisin jatkaa tätä tekosyiden listaa loputtomiin. Kunnes tosiaan ne pakkaset yllätti vilukissan. Kyllä, minua useimmiten paleltaa oli pakkasta tai ei. Toisin kuin ehkä kaikkien muiden, minun villa tilaukseni lähti vasta kun pakkaset oli pahimmillaan. Uskomatonta, että villat edes koskaan löysivät luokseni. Pikku vinkki, pakkasen jäädyttämillä aivoilla ei kannata yrittää tehdä kangastilausta. Tulee hätäpäissään, ahdistuneena tehtyä täysin käsittämättömiä tilauksia. Siinä menee kangaskaupan aika tilauksen pakkaamisen sijaan, tilauksen selvittämiseen.


  
Super suloinen, vaaleanpunainen jääkarhu merino on Pehemiältä. Mainittakoon, että tämän tilaaminen meni vielä ongelmitta. Kangas on ehkä suunniteltu 20-vuotta minua nuoremmille, mutta mukavasti se lämmittää minunkin päällä. Ja onhan kuosi oikeasti mahtava, aika täydellinen villavaatteeseen.




Myllymuksuilta tilasin mustavalkoista Jääkukka merinoa tunikaan sekä mustaa merinovillaa legginseihin. Tässä kohtaa alkoi aiheuttamani ongelmat. Luin facebookista, että Jääkukkaa on todella vähän jäljellä. Kiirehän siinä tuli, äkkiä tilausta tekemään. Ensin tuli ongelmia maksun kanssa. Vasta tämän tilauksen tehtyäni keksin tarvitsevani myös legginsit. Kuka nyt voisi kulkea talvella ilman villahousuja? Kun edelliset kommellukseni oli selvitetty, aloitettiin tarkastelemaan uusia. Rehellisesti sanottuna en edes muista mitenkä itse näppärästi yritin tätä lisäystä tehdä. Loppu tuloksena kaikki aiemmat tilaukseni peruttiin ja sain kun sainkin villani. Suuret kiitokset tästä Myllymuksuille!




Kaavoja minä vähän mietin. Aivan liian vähän. Olinhan totta kai lukenut, kuinka villa venyy ja paukkuu. En kuitenkaan ottanut tätä asiaa ihan kokonaan huomioon. Legginsit on jo kerran pienennettynäkin enemmän pussihousut. Tunikat on mukavan väljiä. Kuitenkin, erityisesti vaaleanpunainen tuppaa liimautumaan iholleni. Kaikki minun makkara muhkurani pyrkii näin näyttävästi esille. Tiedä, sitten mistä se johtuu. Tai kyllä minä varsin hyvin sen tiedän, mistä ne muhkurat johtuu. Ei anneta asioiden häiritä. Minä ainakin nautin täysillä lämpimistä villavaatteistani! 



Hauskaa viikonloppua kaikille!

You Might Also Like

21 kommenttia

  1. Ihanan lämpöisen näköisiä mekkoja. Etenkin tuo mustapohjainen on toooosi kiva! ❤ Mun villat on jääneet kokonaan ostamatta. Ehkä ens syksynä sitten. Hinta mullekin se ratkaseva tekijä, vaikka tulee kankaisiin tuhlattua ihan liikaa noin muutenkin, ei siinä 5 euroa/metri iso raha oo loppupeleissä, jos isoa kuvaa katsoo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hassua, miten se 5€ tuntuukin niin suurelta. Vertaa vaikka koko vuoden kangas ostoihin, niin se on lopulta aika vähän :D

      Poista
  2. Oi, minäkin tykkään tuosta jääkukasta! Varmasti nämä vaattteet pitää lämpimänä. :) Merinovillojen hinta on tosiaan tuntunut näin pihistä ihmisestä suurelta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä ajattelin asian lopulta niin, että se on pieni hinta lämmöstä :) Osto hetkellä kieltämättä kyllä kirpaisi.

      Poista
  3. Molemmat on kauniita tunikoita! Sulle sopii tuollainen vaaleampikin väri hyvin. Minä olen niin kamalan pihi kankaissa, että yli 20€/m tuntuu ihan karmivan paljolta :D. Mies sitten komentaa joskus ostamaan niitä kalliimpiakin. Muistuttaa aina, että et siihen saa kaupasta yhtä hyvin istuvaa ja kaunista vaatetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Vaaleat värit sopii muuten nyt ehkä paremmin kun hiuksissa alkaa olla niin paljon omaa vaalea väriä. Miehesi on oikeassa, eikä näidenkään kankaiden hinnalla vielä tarvitsisi kaupasta lähteä hakemaan villavaatteita :)

      Poista
  4. Mun koko talven merinovillaostos oli joku 50cm sampsukalta. Piti ommella kypärämyssyjä....vieläkin odottaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellainen olisikin lämmin, minulla on vain villapipo. Ainahan tulee uusia talvia, kankaat ei onneksi kaapissa vanhene :)

      Poista
  5. Mun koko talven merinovillaostos oli joku 50cm sampsukalta. Piti ommella kypärämyssyjä....vieläkin odottaa ;)

    VastaaPoista
  6. Ooh, nyt kyllä tarkenet! Kauniita ❤️ Meillä pinkki nallevilla odottaa muuntumista tyllerön haalariksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Haalarista tulee varmasti suloinen :)

      Poista
  7. Ihania, lämpimiä talvitunikoita! Tykkään molemmista versioista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nämä on kyllä lämpimiä ja mikä parasta ei kutita :)

      Poista
  8. Ihanat ja lämpöiset tunikat! Yritin syksyllä ja nyt talven aikana katsella uusia merinovilloja, mutta mikään kuosi ei erityisesti sykähdyttänyt..Viime talvena löysin monta kivaa, ja ehdinpä ne jopa ommellakin:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minua olisi kyllä houkuttanut vielä moni muukin kuosi :D Onneksi löysit viime vuonna, ei tarvitse palella niin paljon :)

      Poista
  9. Kivat tunikat oot tehnyt, varsinkin toi musta on musta kiva. Olen eka kertaa sun blogissa ja liityin lukijaksikin. Ois tosi kiva jos haluaisit tulla vasta vierailulle Aurinkokujallekkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja tervetuloa! Minäpä käyn kurkistamassa Aurinkokujalla, ihana nimi :)

      Poista
  10. Ihania <3 Itselleni en ole vielä merinovillasta ommellut, mutta tytölle olen tehnyt haalareita jotka ovat kyllä todella mukavia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Suosittelen kyllä lämpimästi ompelemaan itsellesikin :)

      Poista

Kiitos kommentista!