Ompeluhaaste

elokuuta 15, 2014

Facebookissa on paljon erilaisia ompelu ja käsityö aiheisia ryhmiä. Ryhmissä voi esitellä omia ompeluitaan, kysyä neuvoa hankalissa tilanteissa ja jakaa ompelun ilon muiden kanssa. Välillä näissä ryhmissä annetaan erilaisia haasteita. Toisinaan on tarkoitus ommella ja joskus yhdessä lasketaan ompelemmeko me enemmän kankaita kun postinkantaja selkä väärällä kantaa ovelle :) Nyt osallistuin ensimmäistä kertaa tälläiseen haasteeseen. Tarkoituksena oli ommella jotain annetuista materiaali vaihtoehdoista. Minä valitsin trikoon, resorin ja framilon nauhan.


Kangas varastoja tutkiessa huomasin, että tämä turkoosi trikoo on ainut mitä minulla tällä hetkellä on. Uskomatonta! Onneksi postimies korjaa tilanteen ensi viikolla :) Olen jo pidemmän aikaa harkinnut voisiko turkoosi sopia minulle. Koska väri on minulle uusi valitsin tutun ja turvallisen kaavan. Etuhelmakappale on rypytetty framilon nauhalla. Etukappaleeseen tein resorista valenappilistan. Venytin resoria hieman ommellessa, jotta kangas rypyttyisi mukavasti.








Tykkään tunikasta ja sen väristä valtavasti! Uuteen värivalloitukseen pitää kuitenkin ehkä hieman totutella sillä ensimmäinen kommentti jonka sain tunikasta oli mummiltani "Kenenkäs mekko se sulla tänään on päällä? Ei ainakaan oma kun on tuon värinen, mutta ompas se kivan näköinen."

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Kaunis tunika ja hyvin istuva! Mummi on tottunut sun muun värisiin vaatteisiisi :) Tykkäätkö sinäkin ns rumankomiasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tähän asti kaikki mun vaatteet on ollut oikeastaan mustia tai pinkkejä :)

      Poista

Kiitos kommentista!