Kesämekkoja

heinäkuuta 26, 2014

Aiemmin kun ostin vaatteeni kaupasta oli vaatehuone täynnä yksivärisiä vaatteita. Ompelusta innostuessani hävitin kaikki kaupan vaatteet. Olin ylpeä itse tekemistäni enkä halunnut enää kulkea kaupan vaatteissa. Nyt olen ihastunut toinen toistaan hienompiin kuviollisiin kankaisiin ja huomasin kauhukseni ettei minulla ollut ainuttakaan yksiväristä kesämekko tai tunikaa. Kuin tilauksesta sain perhetutulta juuri minun värisiä kankaita <3


Pinkki halterneck mekko. Yläosan kaava on muokattu raglanhihaisesta paidasta. Ylhäällä on kuja ohuelle narulle jonka ompelin ympyräksi. Etukappaleen helma on rypytetty framilon -nauhalla. Takakappaleen yläosassa on flamilon jotta kangas ei venyisi.




Musta ryppytunika. Mustan kuvaaminen on aina haaste :) Etukappaleen helma ja yläosa on rypytetty framilon -nauhalla. Rypyt antaa hieman ilmettä perustunikaan.





Pinkki kellohelma tunika. Painijaselkäisen yläosan kaavan olen muokannut naisten MIW kaavasta. Kellohelma tunikat on ollut ehdottomasti tämän kesän suosikkini! <3





Kokeilin Suuri Käsityö lehden 11-12/2013 numerossa olevaa Yömekon kaavaa. Ilman rinnan alla olevaa rypytystä tämä todella näytti yömekolta :) Tähän malliin saattaisi kyllä sopia kuviollinen kangas paremmin.. Jätin hihoista kuminauhan pois ja pääntien sekä rinnanalusen rypytin tuttuun tapaan Framilon -nauhalla.






Aurinkoista kesää kaikille!

You Might Also Like

0 kommenttia

Kiitos kommentista!